Nunta este evenimentul cel mai frumos din viata fiecarei persoane, poze la nunta sunt urmarite si apreciate de miri si nu numai. Din acest motiv trebuie sa facem astfel incat sa imortalizam cele mai frumoase momente, punand in valoare momentele unice, poze la nunta se fac cu toti membri familiei si sunt de importanta maxima, poze la nunta sunt facute cu mirii si in special cu nasii. In continuare, vom afla cateva trucuri dezvaluite de fotografi profesionisti, cu privire la lumina pentru fotografiile de nunta. Iata care sunt acestea:
In primul rand, pe timpul ceremoniei de cununie, daca este foarte cald, oamenii asteapta la umbra finalizarea ei. Acesta este prilej foarte bun pentru a imortaliza cele mai bune momente. Problema care poate pune impedimente in realizarea unei fotografii superbe este diferenta dintre zona de umbra, cea mai sub copaci si zona in care soarele bate in mod direct.
In timp ce un fotograf amator va folosi doar aparatul foto, unul profesionist va alege paramentrii de expunere, astfel incat persoanele fotografiate sa fie expuse corect. Fotograful profesionist va folosi blitzul si va folosi tehnica de a masura lumina din zona de soare prin intermediul functiei sunny 16, va fi f/16, va face o supraexpunere foarte usoara si va folosi f/11 la ISO 100 cu timp de expunere 1/125.
De asemenea, putem intampina problema constituita de faptul ca f/11 este un camp de profunzime, mult prea adanc pentru ca portretele sa fie reusite. Ei bine, se poate pune aparatul pe f/8 si la timpul de expunere 1.200, iar poza va fi cu 1/3 supraexpusa, destul de usor de recuperat pe formatul raw. Mai mult, pentru un camp de profunzime ceva mai scurt se foloseste un filtru neutral density.
Iluminarea din timpul slujbei de cununie poate intampina cateva probleme. Se foloseste limina ambianta, adica candelabrul afla in mijlocul bisericii. Pentru a nu fi probleme mari legate de temperaturile de culoare, fotograful amator va masca aceasta problema, transformand fotografiile in alb-negru. De fapt, se urmareste intorcerea mirilor spre lumina naturala, adica cea care patrunde prin ferestrele bisericii. Astfel, vor iesi fotografii calitative.
In acest caz nu se foloseste blitzul de pe camera foto deoarece fotografia va fi lipsita de tridimensionalitate. De asemenea, unii fotografi mai folosesc si blitzul de pe camera in conjunctie cu lumina ambienta. Ei bine, lumina ambienta joaca un rol foarte important in cadru asa ca blitul de pe camera poate fi folosit doar ca lumina de umplere sau ca lumina principala, la didstanta de maximum 1 stop fata de lumina ambianta.
Putini fotografi folosesc si blitzurile pe stative pentru ca acest lucru presupune nu doar utilizarea unui echipament profesional ci si o munca in plus, care consta in montarea sau demontarea luminilor. Se instaleaza un blitz pe stativ, in mijlocul mirilor, undeva la mijlocul bisericii si in lateral si se orienteaza catre usa si balcon, asigurandu-se iluminarea fundalului. Un alt blitz se pune la aparatul foto, se seteaza la un stop si jumatate, mai jos decat umbrela care da lumina principala. Acest blitz functioneaza pe postul de umplere pentru ca anumite umbre sa fie mult mai andanci.
Aceasta abordare este considerata mai calitativa deoarece are directionalitate, caracter si tridimensionalitate. Culorile vor avea un aspect natural pentru ca sursele de lumina vor avea aceeasi temperatura.